Kære forældre

Tusind tak for sidst, hvor blev jeg glad for at se den store opbagning til forældremødet, det var rart at se så mange.

I får mit ferie brev i dag, da jeg kun er på skolen til kl 9 i morgen tidlig, så skal jeg til min søns dimension.

Så er der sommerferie, og jeg er sikker på at den er ventet med længsel, børnene har i dag fået en lille feriepakke med hjem, som bla. indeholder læsebingo, en bogmærkemagnet og et brev fra mig.

Jeg vil gerne have at I læser brevet sammen med jeres barn og skriver tilbage til mig om, hvordan det har være at få brevet, hvad har jeres barn særlig hæftet sig ved, var der noget der overraskede og hvad var godt ved at får et brev lige inden man skal på ferie?

I må meget gerne sende svaret til mig på mail: dorte@kassefri.dk, eller sms 61460894 eller som nogle foreslog selv skrive et brev tilbage og aflevere i min postkasse Kædebyvej 27, Humble

Den 22.-23. august er der klassedøgn, og om torsdagen den 22. skal klassen ned i langelandshallen og have noget boldspil, så der har jeg brug for nogle forældre til at køre, så meld gerne tilbage til mig hurtigst muligt om I har mulighed for det. Vi kører fra skolen ca. 13.30 og skal tilbage igen kl. ca 15.

Så håber jeg at børnene har haft en skøn sidste skoledag, og jeg glæder mig til at se dem igen efter ferien i 3.-4. klasse

Mange gode ferie hilsner fra Dorte

Referat af forældremødet:

Vi startede med at gennemgå skemaet, som er sendt ud den 6. maj, og lige genfortælle det der stor i brevet dengang, så skemaet kan I gå ind og se på opslagstavlen, hvis I går tilbage.

Hvilke lærere skal undervise i hvilke fag?

Dorte: klasselærer, dansk, Historie, rugekasse

Louise: Matematik, Natur/Teknik

Karen: Musik og med i de fleste dansktimer og enkelte matematiktimer

Marijn: Idræt og Håndværk/Design

Katrine: Krea, Engelsk, Kristendom

Hvilke klasseværelse skal de benytte og hvordan vil de indretningsmæssige rammer se ud i forhold til mængden af børn: Der kommer ikke flere elever ind i klassen i 3.-4. klasse, end det der er nu, dermed ikke sagt at klassen ikke kan blive delt igen næste skoleår, som alle andre klasser bliver her på skolen.

Vi får nye møbler, borde og stole og forældrene vil gerne lave en arbejdsdag hvor de kommer og maler klasselokalet og gør det fint.

Vi har nuværende 2.-3. klasse som ekstra lokale, så man kan tage en gruppe elever med derover, når tingene er gennemgået fælles.

Til august kommer følgende emner på dagsordenen:

En runde med 3 ord som bedst beskriver hvad du/I værdsætter ved Kassebølle? August

Drøfte erfaringer og beslutte hvordan klassekassen skal administreres? Klasse repræsentanter skal vælges, og hvordan klasserepræsentanter kan bruges. August

Fælles messenger gruppe

Skærm politik (Vi får Peter ud fra SSP og fortæller noget om det en eftermiddag)

Mvh Bitten og Dorte